Introductie

Beschik jij over een helikopter view en schrik je er niet voor terug om verantwoordelijkheid te nemen en mensen aan te sturen? Steek je zelf ook graag de handen uit de mouwen en ben je daarnaast klant- en resultaatgericht?

Organisatie

Onze opdrachtgever is een marktleider op het gebied van Testen, Inspecteren en Certificeren (TIC). Het is een organisatie die internationaal kwaliteit en veiligheid in een groot aantal branches en op heel diverse gebieden transparant maakt en daarnaast duurzame en veiligheid belangrijk vindt.

Functie

De coördinator Corporate ICT Servicedesk is de schakel tussen de medewerkers, ICT-afdeling en leveranciers. Je zorgt er met het team van Servicedesk medewerkers voor dat collega’s geholpen en ondersteund worden bij IT gerelateerde vraagstukken, dit kan zowel per telefoon, per mail, via Self Serviceconcepten als deels ter plekke op locatie zijn.

In je rol als coördinator ben je het escalatiepunt, een coach en zorg je ervoor dat de structuur in het team blijft. Soms zal je ook worden betrokken bij projecten of migraties. Je beschikt over een helikopter view en schrikt er niet voor terug je collega’s aan het werk te zetten. Zelf steek je ook graag de handen uit de mouwen. Je bent samen met het team het visitekaartje van de Corporate ICT-afdeling en het eerste aanspreekpunt voor jouw collega’s bij IT gerelateerde zaken. Dit kan van alles zijn, denk bijvoorbeeld aan: aanvragen voor software of hardware, problemen met computers en mobiele devices, vragen over Office 365, account/wachtwoord resets, problemen met de printer en vragen over bedrijfsapplicaties (Dynamics 365). Jij zorgt ervoor dat onze collega’s in de business snel weer aan de slag kunnen.

Verder zijn je taken:

• Inzet van mensen en middelen op de Corporate Servicedesk
• Het functioneel aansturen van de medewerkers Servicedesk
• Het bijwonen van sollicitatie-, voortgangs- en functioneringsgesprekken
• Vormgeven van de internationale samenwerking van alle Servicedesks binnen Kiwa
• Meedenken over de producten en processen van de afdeling
• Uitvoeren projectwerkzaamheden bij bijvoorbeeld het in beheer nemen van een nieuwe dienst of applicatie
• Het bewaken van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden in het service support systeem
• Het opstellen van rapportages en verbeteracties
• Het coördineren van de klachtenprocedure
• Het coördineren van de continue verbetering van werkinstructies
• Het gevraagd en ongevraagd adviseren over onze dienstverlening
• Regelmatig overleg met management over onze dienstverlening en performance

Functie-eisen

• Mbo werk- en denkniveau;
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
• Duidelijke visie op het gebied van ICT-ontwikkelingen, in het bijzonder Cloud technologie en de toepassing van nieuwe technologie zoals IoT, Virtual Reality;
• Sterk analytisch vermogen en goed in staat om complexiteit te hanteren cq reduceren;
• Ervaring in/met ITIL, BiSL en in staat om in een multidisciplinaire en internationale omgeving een voortrekkersrol te vervullen;
• Algemene kennis en ervaring in het online Microsoft platform en kennis van de integratiemogelijkheden (best practices);
• Ervaring met leidinggeven en/of aansturen van medewerkers;
• Ervaring met Helpdesk/KCC/Servicedesk;
• Ervaring met het inrichten van kpi’s en het rapporteren daarover;
• Ervaring met het opstellen van proces- en procedurebeschrijvingen;
• Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Aanbod

• Goede arbeidsvoorwaarden
• Interessante werkomgeving met voldoende uitdaging en volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.
• Marktconform salaris in overeenstemming met opleiding en ervaring.
• Je komt te werken in een enthousiast team met leuke collega’s in een informele werksfeer.

Inlichtingen

Ben jij geïnteresseerd in deze vacature? Meer vragen? Bel ons op 020-2149302 of stuur direct jouw CV naar charlotte.wiringa@born-it.nl

Sollicitatie

Charlotte Wiringa +31 202149302